aankomst Australië - Reisverslag uit Surrey Hills, Australië van joyke smink - WaarBenJij.nu aankomst Australië - Reisverslag uit Surrey Hills, Australië van joyke smink - WaarBenJij.nu

aankomst Australië

Blijf op de hoogte en volg joyke

03 Februari 2014 | Australië, Surrey Hills

Halloooo,

ondertussen ben ik aangekomen in Australië! Het afscheid nemen op schiphol was niet heel moeilijk maar toen femke en mama moesten huilen hield ik het dus ook niet meer., en dan een boek meekrijgen waar ze dan nog bij zeggen pas later lezen(heb alleennde foto's kunnen kijken de teksten de eerste dag niet). Toen heb ik wel even bij mezelf gedacht waarom ik dit ook al weer deed.. eenmaal in het vliegtuig had ik van Amsterdam naar dubai 3 plekken helemaal voor kij alleen.. heb toen ook even (hele reis) lang uit geslapen:) maar zoals altijd gaat de rest dan niet goed.. 2e deel een stinkende man en een vrouw waar ik alleen de ogen kon zien naast mij, en die konden ook nog eens niet van elkaar afblijven.., heel fijn. En in Maleisië zat er een homo stel naast mij, niks mis mee maar die vonden elkaar ook heel lief.

Eindelijk aangekomen in melbourne, dacht ik eindelijk naar een hostel en slapen!!! Dat had ik goed fout.. de transfer naar het hostel was dus gewoon niet geregeld.. dus toen heb ik een nacht doorgebracht op het vliegveld. Gelijk met papa en mama skype want mijn telefoon was onderweg ook nog eens overleden.. heel fijn kon dus ook niemand bellen, lang leven de gratis wifi en een tablet! Na 8 uur ben naar het hostel gegaan en heb een uurtje geslapen en ben melbourne in gegaan! Kan wel een lang verhaal over melbourne ophangen maar het is gewoon mooi en anders word mij verhaal zo lang, (is hij toch al)

Vrijdag ben ik opgehaald door mijn gezin! Die avond gelijk aan de bbq ofcourse haha. En een glas of 2 3 champagne heerlijk! Ochtend erna wezen uit ontbijten reuze populair hier! En dat engels ontbijten doe ik maar niet dan word ik modder vet en ik heb niet voor niks een jaar lang 3 dagen per week gesport.. gelukkig is mijn gezin gezond en hebben niet veel in huis kwa vet:) die middag met sanne door surrey hills gelopen en gezellig gekletst:) zondag naar het strand gegaan met een heel stel nederlandse meiden was ook heel gezellig, alleen jammer dat ik mijn zonnebril niet meer af krijg en mijn haar nit goed kan borstelen van de pijn.. en ik had nog wel een hoed mee gekregen van michelle (host mom).

Vandaag mijn eerste werkdag gehad, word deze week ingewerkt door michelle en dan volgende week moet ik alels zelf doen! Vandaag is ook de dag dat ik voor het eerst heimwee.. denk dat dat wel weer goed komt maar even is dat nu kut, want mij verstandskies die doorkomt doet ontzettend pijn! Ik ga zo dus lekker douchen en naar bed ennhopen op een betere dag morgen:)

Ik heb een lekker lang verhaal, nu hopen dat jullie het leuk vonden!
Voor jullie een hele fijne dag! Ik ga zo slapen doeiiiiii xxxxx

  • 03 Februari 2014 - 10:31

    John Smink:

    Leuk verhaal meis, alleen jammer dat het in het begin niet meezat, ik moet je eerlijk zeggen dat ik op schiphol ook moest denken , waarom heb ik dit goed gevonden, maar weet ook dat dit jou droom is, en die MOET je waarmaken. Weet zeker dat je daar de tijd van je leven gaat krijgen, en geniet er dan ook met volle teugen van. Succes met je verstandskies, en slaap lekker.

  • 03 Februari 2014 - 10:43

    Anne:

    Wat ben ik toch trots op je!! Ennnn die heimwee..... Dat overwin je ook wel, dat weet ik zeker! Kijk is waar je nu bent en staat!

    Xxxxxx van Annie en innie

  • 03 Februari 2014 - 10:55

    Jeannet:

    Wat een super leuk verhaal. Wel jammer van het begin maar wel een goede start Om de omgeving te leren kennen.
    Veel plezier. Liefs

  • 03 Februari 2014 - 13:11

    Tante Riet Rietveld.:

    Hoi Joyke. Ja dat heimwee gevoel dat moet je zelf overwinnen. Maar als je ergens pijn hebt of niet lekker in je vel zit komt het dubbel zo hard binnen. Laat die kies niet de overhand krijgen. Ga naar een tandarts als tie door wil komen. Een beetje meer verstand is nooit weg toch? Heb je daar leuke contacten met Nederlandse meisjes begrijp ik!? Dan is het weer wat minder moeilijk om de eerste tijd door te komen. Zet je indrukken op papier/computer goede of slechte. Je zal zien dat het helpt.

  • 03 Februari 2014 - 18:52

    Annelies Smink:

    Mooi verhaal, en hou je een dagboek bij of zo ?
    Kijk uit met het zonnetje, die is daar iets feller dan hier
    Blij dat je in een fijn gezin terecht gekomen bent, en je kan het

    Xxxxxx Annelies, dikke knuf

  • 03 Februari 2014 - 21:21

    Dicky:

    Hoi Joyke,leuk verhaal van je. Fijn dat je in leuk gezin zit.
    En met die heimwee komt het wel goed. Lekker genieten van al het nieuwe.
    En die verstands kies paracetamoletje doet wonderen. We horen je wel weer.
    Daag xxx

  • 04 Februari 2014 - 15:36

    Mandy :

    Hey! Leuk dat je een blog bij gaat houden! Goed idee ;) Ennuh, wat vind je dan wel niet van mijn verhalen?? Dat zijn dan helemaal boekwerken! Vervelend dat je zo'n rotstart had, maar je bent er nu en je gaat het helemaal top hebben daar, I know it!! Veel succes en plezier verder en draag voortaan een hoed, die Aussies zijn niet voor niks zo obsessief over die petten/hoeden! Xxx Mandy

  • 05 Februari 2014 - 13:27

    Rosanne:

    Lieve joyke.
    Wat leuk dat je een blog bij houdt. Alleen over de reis kan je al een boek schrijven,balen dat het allemaal een beetje in de soep liep. Gelukkig komt alles weer goed.
    Ik herken het gevoel van heimwee, als je ervoor zorgt dat je genoeg gaat doen op een dag, zoals heerlijk uitziende ijsjes eten;),of naar het strand gaan bijvoorbeeld dan komt het echt goed!
    En gelukkig is er skype en kan je heerlijk met je familie skype.
    Super dat je in zo'n fijn gezin terecht bent gekomen.
    Geniet van de zon,de mensen & het idee dat jij je droom aan het waarmaken bent:)
    Liefs Xx Rosanne

  • 11 Februari 2014 - 12:31

    Albelien:

    Lieve Joyke,
    Leuk op deze manier van je te horen. Ik heb geen face-book en soms is dat onhandig.
    Het zit niet allemaal mee, maar je doet het toch maar mooi! Echt super van je. Vanuit de Wijkse klei zo naar de Australische hitte. Ben erg benieuwd naar de verhalen over je gezin.
    Met kies en heimwee komt het vast wel goed!!
    Groet van ons allemaal, Albelien

  • 03 Maart 2014 - 17:15

    Albelien:

    Hai Joyke,
    Leuk weer iets van je te lezen. Via je ouders blijf ik ook wel een beetje op de hoogte hoor!
    Heerlijk dat het daar zo leuk is. Maak mensen niet al te enthousiast met je verhalen. Voor je het weet staat de hele familie op je stoep! Met half Nederland er achter aan.
    Ga lekker door met genieten!
    Groet, Albelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surrey Hills

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Maart 2014

tripjes en een verzwikte enkel..

03 Maart 2014

time of my life!

03 Februari 2014

aankomst Australië

19 Januari 2014

vakantie curacao
joyke

27 januari 2014 vertrek ik naar Australië om mijn droom waar te maken. het eerste half jaar zit ik als au pair in Melbourne daarna reis ik verder. Met deze blog kun je zien wat voor avonturen ik hier meemaak!:)

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2110
Totaal aantal bezoekers 7132

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: